Followers

Monday, March 7, 2011

Cara nak "delete" org yg kita suka or sayang?

wah wah wah..kemain kau nok..nak delete2 org yg kita suka or sayang plak...

Heh, bukan apa..dalam keadaan dilemma mcm ni, mmg ssh nak buat keputusan yg 100% betol. Bukan nak "delete" seseorang yg pernah kita sayang tu mcm kita buang sampah. Tidak! . Tapi fikir la jgk demi kebaikan masing2. humm...Tadi ber-facebook sebentar..then terbaca lah satu entry ni.. bukak entry ni untuk lebih lanjut ye.Cara nak "delete" org yg kita suka or sayang.  Ha, lantas cepat2 lah saya g bukak link nye..Semuanya boleh diterima akal la, tapi terpulang pada diri sendiri je nak berusaha ke taknak kan.. humm...sometimes, say something is easier than done the thing. Then saya setuju dgn tuan yg punya blog tu, ada satu ayat ni...

Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu, maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah menjadi milikmu.

Mmg saya kena terima hakikat yg dy bukan nya untuk saya. Saya harus bukak mata dan hati dan mmberi peluang kepada insan lain. (hard for me.but just let it go with the flow) ---> ayat karat seeyyhh!

Perkara yg lepas mmg perlu dikenang utk dijadikan pengajaran.
Tapi jgn dikenang lebih2, takut melarat..
Memaafkan dan melepaskan perkara yg sudah.
& belajar untuk menerima sesuatu yg baru.
(haiihh...ape la jiwa ni asyek sensitipp je sejak 2 menjak ni..)

Tula dy, adat bercintan ni bila dah putus, dah takkan bertegur la, benci la..but not for me. haihh. Kalau boleh, jgn la nak BENCINTA (mcm lagu FT tu..).



Doctor Love la plak..hehe. =.="

3 comments: